top of page

SKOLEDAGEN

SKOLEDAGEN

Skoledagen er tænkte eksempler for eleverne der ikke går i 0. klasse. Skoledagene får en fast struktur, men vil opleves flydende.

 

Desuden er det vigtigt at bemærke, at vi naturligvis retter ind løbende, som vi får erfaringer. Det vigtigste er, at vores elever trives, er glade og motiverede, og opnår læring.

 

7.30-8.45: Godmorgen. Børnene møder ind til en rolig morgen, hvor de kan få lov til at lande i deres eget tempo. De kan læse, lege, være ude, lytte til rolig musik, boltre sig, sidde og drikke en kop te. Ingen forventning.

8.45-9.00: Tjek-in i familiegrupperne.

 

9.00-9.45: Samling, gerne udendørs. Alle mødes, siger godmorgen, synger, lytter til en historie, får dagens meddelelser, bevæger sig (dans, yoga, løb, boldspil, gåtur).

9.45-10.00: Formiddagsmad og pause i familiegruppen.

 

10.00-12.00: Fordybelse og projektarbejde i familiegruppen. Evt. udflugt. Mulighed for pause efter behov.

 

12.00-13.00: Frokost og dvale. Mulighed for stilletid, hvor der ikke er sociale forventninger. Mulighed for at lytte til musik, læse bøger, eller blot være. Mulighed for leg udendørs.

 

13.00-14.45: Mulighed for at fortsætte projektbaseret læring. Mulighed for pause efter behov.

 

14.45-15.00: Møde i familiegruppen, dagen sluttes med taknemmelighed.

3 dage i ugen: Øvelsesbaseret læring i dansk, engelsk og matematik, herunder læsning, skrivning og regning.

1 dag i ugen: Udflugtsdag knyttet til elevernes projekter og/eller interesser.

Hver fredag: Børnene deler på skift, hvad der er foregået i deres familiegrupper i løbet af ugen. Det viser, at vi ser hinanden, vi føler os mere validerede, det knytter og tættere sammen, og det hjælper os med at bruge vores krop og sprog til at formidle, udvikle os personligt og opbygge selvtillid.

bottom of page